C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
IBI March Intake 2015
18 Mei 2015 • 12:44 PG • 0 comments

ASSALAMUALAIKUM *sapu habuk sat*

Ha bersih sikit. Alhamdulillah,here we meet again,guys. Lamanya tak update! Dah takreti dah nak edit edit segala benda kat sini. Redha. *emoji tenang menjelma*

Alhamdulillah,Nisa baru balik dari program intensif bahasa Inggeris tajaan Dr. Hamzaid aka our generous Abah. Eh? Baru balik? Haih dah nak dekat 3 minggu meninggalkan Kolej Teknologi Alpha,Seremban 2,Negeri Sembilan. Bermacam orang,bermacam kerenah,bermacam masalah & taklupa bermacam kenangan Nisa hadapi & kecapi kat situ. Alhamdulillah,program ni banyak sangat bagi manfaat kat Nisa. Selain daripada belajar lebih mendalam menggunakan bahasa Inggeris,program ni juga memberi banyak pengalaman kat Nisa supaya Nisa jadi lebih berani & yakin dengan diri sendiri untuk bercakap di hadapan orang ramai.

Entri kali ni Nisa nak post about........tujuh orang terawal yang Nisa jumpa kat IBI.

Of course, my roommates aka Vavaboom 61-3A. Yes,itulah nama official kami. Vavaboom 61-3A terdiri daripada Siti Khadijah from class 3, Nurin Auni from class 7, Nur Nabilah from class 8, Intan Liyana Syuhada from class 9, Akipah Deana Nazihah from class 11, Nur Shazrina from class 7, Humaira Izzah from class 4 & me, Khairunniesa from class 1.

First day. "Kau mesti boleh adapt,Nisa. I know you can!" "Senyum,kepohkan diri tu. Be yourself!" Ayat2 ni berulang like a broken record kat minda ni. Siapa tak ketar lutut nak jumpa orang yang lain sekolah lain daerah lain negeri & on that particular day kena duduk sebilik for 2 months! Mesti macam2 perkara bermain di minda,espc me,yang tak pernah duduk asrama ni! Heh,first day je Nisa dah terdiam,taktahu nak cakap apa. Nisa pelik,sepelik peliknya tengok budak2 bilik Nisa ni sekejap je dah boleh menggila sama-sama. First day tau!

Huh? Nisa? Ehehe. Hm maybe homesick,segan & takut menyelubungi diri sebanyak 90%  dan saya menjadi sediam-diamnya! Well some of my classmates yang dapat sertai ibi ni pun macam tak percaya Khairunniesa yang jenis takreti duduk diam tiba-tiba menjadi seperti tunggul,tak bersuara & langsung tak memberi respon kepada apa apa perubahan cuaca & suasana....op op op okay yang ni tipu. Yang taktahannya bila Nisa ingat balik the moment budak bilik Nisa ketawa menggila sebab ada benda yang lawak & Nisa cuma tengok sinis & kata "Apa yang lawak sangat?". Haih bila ingat balik rasa berdosa pulak cakap macamtu. Yelah,benda tu memang lawak pun,Nisa je cold terlebih. Lol me. Idk what happened to me for the first 3 weeks at there. Faktor cuaca,kot. (Kena mengena)

Okay,2nd day dah hangout dengan dorang ni. Well,Nisa cuba bergaul dengan dorang no matter what dengan cara ikut je dorang pergi mana mana! Even awkward tu ada tapi ha lantaklah nak hidup kan. Thanks to Siti,dia banyak buat aku rasa selesa masa keluar tu. Ingat lagi masa balik Aeon tu dah maghrib,and vavaboom main ajak je micheal ang & the gang balik sama sama and they gave us the title "Budak Aeon Brutal". Sebab lalu semak2 tu langkah longkang hahaha! Thanks Fansya, Amal & the gang sebab teman balik for the 2nd day. Lol.

For the last 3 weeks baru Nisa tunjuk diri Nisa yang sebenar. Menyesal sekarang dah takguna, IBI dah habis. Terima kasih korang,sebab selalu try nak buat Nisa bercakap. I knew korang mesti rasa macam aish minah ni senyap je macam takboleh masuk je. Hee sorry girls Nisa tak berniat taknak bercakap semua tu,cuma rasa malas nak bercakap tu menguasai diri masa mula2. Entahlah. Makan pun taklalu masa awal awal dulu. Tu yang kurus sekejap hehe. And masa mula mula tu mesti korang rasa macam semua benda yang aku cakap macam korang tengah tengok dokumentari kan? Hahaha! Yes,thats me bila aku dah awkward macam squidward. Ades rasa kelakar pulak bila teringat macam mana diri ni berkomunikasi dengan korang awal awal dulu.

Terima kasih Siti, sebab selalu happykan mood vavaboom bila kami semua moody & ofcourse make me more comfortable with vavaboom. Apa2 hal masa awal2 dulu kau inform kat aku. Thankyousomuch! Terima kasih Auni sebab banyak tolong aku nasihatkan aku bila aku meroyan tiba tiba. Aku malu bila ingat balik macam mana aku frust dulu haha! Terima kasih Bella sebab selalu nasihatkan aku lagi lagi time aku stress & kau dapat tahu aku amik ubat batuk overdose kau siap nak simpankan ubat aku & kau sumbang2 ubat kau kat aku. Thanks sgt2.  Terima kasih Intan Tantan The Triple T TangTang hehehe sebab kau selalu,selalu sangat teman aku pergi mana mana. Always. Selalu ada bila aku perlukan. Thanks sgt2. Terima kasih Kipah sebab selalu buat lawak yang kadang kadang terbang keluar tingkap bilik tingkat 3 blok H hahaha! Aku suka dengar cara kau cakap. Bila kau takde kejap balik for ipg tu asyik cari kipah je. Yelah panaskan so i carilah kipah. Hahahahahaha Eheks maap ya buk. Terima kasih Nana,sebab selalu pujuk aku bila aku frust stress. Aku tahu kau takut tengok aku nangis,menakutkan kan macam ada masalah dunia tahap kritikal kan lol heheh thanks sgt2. & Um-um,my teman menggila & sedih always dengar story I yang takhabis2 pasal laki (yeke em em) and masalah kawan,thanks sgt sebab takpernah jemu dengar. Rindu nak main kejar2 dengan u hahaha

Jujur,Nisa sayang sangat dekat korang ni. Even baru 2bulan bersama tapi kita dah rapat sangat. Maybe sebab kita 24/7 bersama. Masalah semua hadapi sama sama. Ingat lagi tak masa birthday Bella kita pergi picnic makan pizza donut & jajan kat citypark lepas penat2 pergi mydin? Ingat lagi tak masa setiap kali nak pergi SK mesti ada adegan main lari lari jerit2? Ingat lagi tak macam mana carenya semua bila sorang tak balas ws bila jumpa semua marah2 suruh buang hp? Ingat tak lagi masa kononnya ada spotcheck & warden kata takde spotcheck dijalankan but our irons,chargers etc hilang tiba tiba but actually takhilang pun? Hahaha okay yang ni lawak viral satu kolej kot hahaha!! Ingat tak lagi moment bila kita bergambar tengah2 jalan malam buta lepas balik makan kat Raaz? Ingat tak lagi kita meroyan nyanyi kuat kuat bila masing masing stress over sth? Ingat tak lagi that moment bila aku kata aku nak balik jugak bcos my barang dah siap pack and tantan ugut nak simbah air panas & um um kejar i lol hehe. Ingat tak lagi masing2 pakat buat nasi budget,cari port makanan yang murah sebab nak save duit? Ingat tak lagi we always wait for each other untuk beli lunch & makan sama2 kat bilik sambil gossip memanjang? Yeah so many topics lagi lagi bab2 budak hot IBI kan lolz. Ingat taklagi kita main truth or dare sampai pukul 2 pagi and ada adegan salah hantar vn kat amin ya ampun malu tahap angkasa!! Ingat tak lagi adegan berguling dekat jalan tar (mohon terasa ya) & did crazy things before balik bilik? Ingat tak lagi masa last week kat IBI kita gabung katil and tidur sama sama? Ingat tak lagi last day kita kat sana we sang so many song em kira meroyan jugaklah pagi tu hahaha. Ingat tak lagi how close we were bila sorang balik nangis2 mengadu and kita calm down kan sama2. Ingat tak lagi bila sorang sakit tekak or batuk nanti ada lah yang bising takkasi minum ais heheheheheheheeheh

Ingat tak ingat tak ingat takkkk aish too many memories to remember. Yang lain tu biarlah tersemat kat minda dan hati masing masing yang bergelar vavaboom members. Some of the memories are not necessary to post to public hekhek lol haih sayang sangat lah kat korang ni. Jujur,aku nangis tak berhenti,air mata terus menerus turun NONSTOP takde roblok masa peluk um-um sebab sedih sangat nak berpisah dengan korang. korang banyak ingatkan aku tentang Allah. Korang banyak tolong aku untuk hidup berdikari selama 2 bulan kat sana. Aku selalu berharap aku akan dapat roommates macam korang untuk masa akan datang,di alam kolej & universiti. You gais are the best roommates!

Selepas ni,masing masing akan mengikut haluan masing masing. Jangan main main tau belajar lepasni,do your best! Aku tahu,semua agak menyesal dengan result spm masing masing. Tapi benda dah lepas,yang mendatang ni kita buat sehabis baik okay! Good luck for your future, may Allah ease everything for you guys.

♥xoxo from your cutest roommate,
yol/smurf/minion♥



FUTURE
MY WORDS;
Hey! Stop judging and just read.

GIVE ME YOUR WORDS;


" Never believe others."

OTHERS;


>> that moment bila dapat tahu hal sebenar.
date : 20/5
at:9:19pm


>> 21/5! Bday Pajiana!
date : 19/5
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;